top of page

VILKÅR

Disse vilkårene er gyldige fra: 30.8.2024

1 Definisjoner

 

«Leverandør» betyr Compleasy AS.

«Systemet» betyr programvaren Compleasy® med tilhørende moduler samt alt av tilhørende og tilknyttet dokumentasjon. Systemet omfatter, men er ikke begrenset til, innhold, design, funksjonalitet og dokumenter eller komponenter av dette.

«Kunde» betyr den fysiske eller juridiske person, offentlig myndighet, byrå eller annet organ som, alene eller i fellesskap kjøper Systemet.

«Brukere» betyr de fysiske personene som Kunden gir tilgang til Systemet.

«Partene» betyr Kunde og Leverandør når disse omtales i fellesskap. Hver for seg omtalt som «Part».

«Vilkår» betyr vilkår og betingelser for bruk av Systemet.

«Konfidensiell informasjon» betyr all informasjon relatert til denne Avtalen (uansett om det er før, på eller etter ikrafttredelsesdatoen) som er merket «Konfidensielt», eller som ellers rimelig bør anses å være konfidensiell basert på konteksten og arten av informasjonen. Konfidensiell informasjon inkluderer, men er ikke begrenset til, dataprogrammer i kilde- og/eller objektkode, tekniske tegninger, algoritmer, know-how, prototyper, modeller, prøver, formler, prosesser, ideer, oppfinnelser (uansett om de er patenterbare eller ikke), oppdagelser, metoder, strategier og teknikker, forskning, utvikling, designdetaljer og spesifikasjoner, finansinformasjon, innkjøps- og/eller innkjøpskrav, kundelister, informasjon om investorer, ansatte, forretnings- eller kontraktsforhold, salgs- og markedsføringsdata, forretningsprognoser og markedsplaner, og lignende informasjon.

«Konfidensialitetsplikten» betyr de forpliktelser Partene har for å sikre at Konfidensiell Informasjon ikke deles med tredjeparter

«Immaterielle Rettigheter» betyr eksempelvis, men er ikke begrenset til, opphavsrettigheter, patenter, forretningshemmeligheter, varemerker eller andre immaterielle rettigheter.

«Merker» betyr eksempelvis, men er ikke begrenset til, Leverandørens navn, logo, varemerker og tjenestemerker.

«Tilbakemeldinger» betyr alle skriftlige forslag eller anbefalte endringer angående Systemet, inkludert, men ikke begrenset til, nye funksjoner eller funksjonalitet knyttet til disse, eller eventuelle kommentarer, spørsmål, forslag eller lignende som sendes Leverandøren.

2 Generelt

 

Disse Vilkår regulerer plikter og rettigheter Kunden, Brukerne og Leverandøren har ved bruk av Systemet.

Vilkårene godkjennes elektronisk ved registrering i Systemet. Kunden bekrefter ved dette å være bundet av Vilkårene. Dersom ikke Vilkårene godtas, vil ikke tilgang til Systemet gis.

 

Systemet tilstreber å bruke et enkelt for forståelig språk. I de tilfeller hvor Kunden opplever at noe er uklart kan Leverandør kontaktes på post@compleasy.no.

  2.1 Endringer i Vilkår

 

Leverandøren forbeholder seg retten til å oppdatere og revidere Vilkårene ved behov. Kunden vil bli varslet om eventuelle endringer minst tre måneder før de trer i kraft.

 

Ved å fortsette å bruke Systemet etter at de nye Vilkårene har trådt i kraft, anses Kunden for å ha akseptert den gjeldende versjonen av Vilkårene.

​​

  2.2 Personvernerklæring og Databehandleravtale

 

Ved å godkjenne Vilkårene samt bruke Systemet, samtykker Kunden til innhold og bestemmelser beskrevet i Leverandørens Personvernerklæring og Databehandleravtale.

​​

3 Bruk av Systemet

  3.1Inngåelse av avtale

 

Ved kjøp av Systemet bekreftes at de nødvendige fullmakter til å inngå avtale på vegne av Kunden er på plass, samt at signatur på Avtalen utføres av person med nødvendige rettigheter i henhold til Kundens firmaattest eller andre interne retningslinjer for kjøp av slike systemer.

​​

  3.2 Administrator

 

Personen som kjøper Systemet på vegne av Kunden vil automatisk tildeles administrator-rettigheter i Systemet. Personen må tildele Brukere nødvendige rettigheter for å benytte Systemet.

 

Kunden er fullt ansvarlig for å administrere tilganger i Systemet, inkludert å tildele, endre og tilbakekalle brukerrettigheter. Dette innebærer også å sikre at kun autoriserte personer har tilgang til sensitive data og funksjoner i Systemet, samt å regelmessig gjennomgå og oppdatere tilgangsrettigheter for å opprettholde sikkerheten og integriteten til data.

​​​

  3.3 Lisens

Med forbehold om overholdelse av disse Vilkårene, gir Leverandøren Kunden en begrenset, ikke-eksklusiv, ikke-overførbar og tilbakekallelig lisens til å få tilgang til og bruke Systemet for interne forretningsformål.

​​​

  3.4 Kundens rettigheter og plikter

Kunden godtar å ikke:

  • Bruke Systemet til noe ulovlig eller uautorisert formål.

  • Endre, tilpasse eller hacke Systemet, eller på annen måte forsøke å få uautorisert tilgang til Systemet eller dets tilknyttede systemer eller nettverk.

  • Forstyrre eller deaktivere noen funksjoner, funksjonalitet eller sikkerhetskontroller i Systemet eller på annen måte omgå noen beskyttelsesmekanismer for Systemet.

  • Kopiere, ramme eller speile noen del eller innhold av Systemet.

  • Bruke Systemet om hensikten er å lage eller bidra til å lage en konkurrerende løsning.

  • Modifisere, avsløre, endre, oversette eller lage avledede verk av Systemet

  • Sub-lisensiere, videreselge, distribuere, leie, lease, låne, overføre eller på annen måte avhende Systemet.

  • Reverse engineere, dekompilere, demontere, avkode, tilpasse eller på annen måte forsøke å utlede eller få tilgang til kildekode, objektkode eller underliggende struktur, ideer eller algoritmer i Systemet, helt eller delvis.

  • Bruke Systemet til å lagre eller overføre noen virus, programvarerutiner eller annen kode designet for å tillate uautorisert tilgang, å deaktivere, slette eller på annen måte skade programvare, maskinvare eller data, eller utføre andre skadelige handlinger.

  • Bruke Systemet eller dokumentasjonen på noen måte eller for noe formål som krenker, misbruker eller på annen måte bryter noen immaterielle rettigheter eller andre rettigheter til noen person, eller som bryter noen gjeldende lover.

  • Avsløre til noen tredjepart noen ytelsesinformasjon eller analyse relatert til Systemet.

  • Fjerne, endre eller skjule noen eiendomsnotiser i eller på Systemet, inkludert noen copyright-notiser.

  • Bruke Systemet til å registrere Personopplysninger. Dersom Brukere likevel registrerer Personopplysninger i Systemet, er Kunden ansvarlig for å sikre at disse Personopplysningene behandles i samsvar med gjeldende lovverk. Leverandøren fraskriver seg ethvert ansvar knyttet til behandling av slike Personopplysninger i disse tilfellene.

  3.5 Leverandørens rettigheter og plikter

  • Leverandøren skal gjøre nødvendige tekniske tiltak for å sikre høyest mulig oppetid.

  • Leverandøren skal etter beste evne videreutvikle Systemet.

  • Systemet kan inneholde tekniske feil, skrivefeil, bildefeil eller andre feil. Leverandøren vil rette feil som oppdages snart som mulig. Varsling til Kunden vurderes basert på feilens alvorlighetsgrad.

  • Hensikten med Systemet er å forenkle compliance ved bruk av teknologi. Leverandøren har derfor rett til å analysere og bruke Kundens bruksmønster for å drive denne utviklingen til beste for Kunden.

  • Leverandøren tilbyr opplæring og veiledning knyttet til Systemet i ulike kanaler, og har rett til å tilpasse kundekommunikasjonen basert på registrerte data i systemet - samt offentlig tilgjengelig informasjon om Kunden.

  • Ved mistanke om misbruk har Leverandøren rett til å sperre tilgang til Systemet.

  • Prisendringer utover konsumprisindeks skal varsles minst tre måneder før endringen trer i kraft.

  • Kunden skal holde Leverandøren skadesløs for alle kostnader og tap som Leverandøren blir påført som følge av at en tredjepart hevder at Kundens data eller bruk av Systemet er i strid med tredjeparts immaterielle rettigheter.

​​

4 Brukeransvar

 

  4.1 Kontosikkerhet

 

For alle Brukere av Systemet må det opprettes en personlig brukerkonto. Kundens administrator for Systemet er ansvarlig for opprettelse av og administrasjon av nye Brukere.

 

Pålogging til Systemet er personlig og må oppbevares forsvarlig. Påloggingsdetaljer skal ikke deles med andre. Hver Bruker er ansvarlig for å opprettholde konfidensialiteten til sin konto og passord. Brukeren er ansvarlig for alle aktiviteter som skjer under hens konto eller passord. Kunden bærer det fulle ansvaret for alle handlinger og unnlatelser fra Brukere i forbindelse med deres bruk av Systemet.

 

  4.2 Eierskap til data

 

Kunden har eierskap til sine registrerte data og er behandlingsansvarlig for registrerte personopplysninger. Ytterligere detaljer er beskrevet i Databehandleravtalen.

 

Kunden har rett til å slette egne data så lenge dette ikke er i strid med lovverk. Sletting av registrerte data kan ha store konsekvenser om det gjøres utilsiktet. Ved særlige behov for raskere sletting kan skriftlig forespørsel sendes til Leverandør.

 

Kunden har rett til å eksportere egne registrerte data så lenge data skal benyttes;

  1. til formål internt hos Kunden

  2. til presentasjon for eksterne interessenter som investorer eller myndigheter

  3. til eget bruk etter oppsigelse av avtalen med Leverandør.

 

Ingen data med tilhørighet til Leverandøren kan eksporteres.

 

  4.3 Datakvalitet

 

Kunden er selv fullt ut ansvarlig for nøyaktigheten, kvaliteten og lovligheten av dataene i Systemet, inkludert alle opplysninger som sendes inn til offentlige myndigheter i form av pliktig rapportering. Leverandøren er ikke ansvarlig for eventuelle feil eller utelatelser i dataene som oppgis.

 

  4.4 Konkurrerende løsning

 

Kunden har ikke rett til å bruke Systemet med den hensikt å lage eller bidra til å lage en konkurrerende løsning. Ved tvil skal Leverandøren kontaktes, og Kunden skal avvente bruk av Systemet til skriftlig svar er mottatt. Brudd på dette punktet utløser erstatningsansvar for Leverandørens markedsmessige tap og kostnader Leverandøren har hatt forbundet med utvikling av relevant funksjonalitet.

 

5 Vederlag og betalingsbetingelser

  5.1 Vederlag

 

Alle priser er oppgitt i norske kroner, eksklusive merverdiavgift slik de til enhver tid er avtalt. Betaling via Stripe forfaller den 1. hver måned, gjeldende for foregående måned. For Kunder som betaler via elektronisk faktura forfaller denne til betaling den 15. hver måned, gjeldende for foregående måned.

Leverandøren har rett til å gjennomføre revisjon i Kundens tjenestebruk, for å verifisere at vederlaget som betales er i henhold til avtalen med tanke på antall brukere eller liknende. Slik revisjon skal varsles med rimelig frist, og skal gjennomføres med minst mulig ulempe for Kunden.

  5.2  Forsinkelsesrenter

 

Dersom Kunden ikke betaler til avtalt tid, har Leverandøren krav på rente av det beløp som er forfalt til betaling, i henhold til lov 17. desember 1976 nr. 100 om renter ved forsinket betaling m.m. (forsinkelsesrenteloven).

  5.3 Betalingsmislighold

 

Dersom forfalt uomtvistet vederlag med tillegg av forsinkelsesrenter ikke er betalt innen 30 (tretti) kalenderdager fra forfall, kan Leverandøren sende skriftlig varsel til Kunden om at avtalen vil bli hevet dersom oppgjør ikke er skjedd innen 60 (seksti) kalenderdager etter at varselet er mottatt.

Heving kan ikke skje hvis Kunden gjør opp forfalt vederlag med tillegg av forsinkelsesrenter innen fristens utløp.

Dersom ikke Kunden betaler innen nevnte 60 dager kan Leverandøren sperre tilgangen til Systemet og heve avtalen. Leverandøren kan etter slike tilfeller nekte Kunden å inngå ny avtale.

  5.4 Prisendringer

Leverandørens priser kan endres ved hvert årsskifte tilsvarende økningen i Statistisk sentralbyrås konsumprisindeks (hovedindeksen), første gang med utgangspunkt i indeksen for den måned avtalen ble signert.

Leverandørens priser kan også endres i den utstrekning regler eller vedtak for offentlige avgifter endres med virkning for Leverandørens vederlag eller kostnader. Leverandøren skal i et slikt tilfelle varsle Kunden om dette. Prisendringene må dokumenters og gjelder fra Kundens mottak av varsel om prisendringene.

 

Prisendringer utover konsumprisindeks eller offentlige vedtak skal varsles minst tre måneder før endringen trer i kraft.

6 Informasjonssikkerhet, vedlikehold og teknisk ytelse

 

  6.1Informasjonssikkerhet

 

Leverandøren skal iverksette forholdsmessige tiltak for å ivareta krav til informasjonssikkerhet i Systemet. Dette innebærer at Leverandøren skal iverksette forholdsmessige tiltak for å sikre konfidensialitet av Kundens data samt tiltak for å sikre at data ikke kommer på avveie. Videre skal Leverandøren iverksette forholdsmessige tiltak mot utilsiktet endring og sletting av data samt mot angrep av virus og annen skadevoldende programvare.

Leverandøren plikter å holde Kundens data atskilt fra eventuelle tredjeparters data for å redusere faren for beskadigelse av data og/eller innsyn i data. Med atskilt forstås at nødvendige tekniske tiltak som sikrer data mot uønsket endring og innsyn, er iverksatt og opprettholdt. Som uønsket endring og innsyn anses også tilgang fra ansatte hos Leverandøren eller andre som ikke har behov for informasjonen i sitt arbeid for Kunden.

Leverandøren skal påse at leverandører av tredjepartsleveranser foretar tilstrekkelig og nødvendig sikring av Kundens data.

Leverandøren skal gjennom planlagte og systematiske tiltak sørge for tilfredsstillende informasjonssikkerhet med hensyn til konfidensialitet, integritet, tilgjengelighet og robusthet ved behandling av personopplysninger.

  6.2 Vedlikehold

 

Standardoppgraderinger og alminnelig vedlikehold av tjenesten inngår i vederlaget. Leverandøren ansvarlig for å teste og foreta standardoppgraderinger i tjenesten som er nødvendig for at tjenesten skal oppfylle avtalte krav.

  6.3 Teknisk ytelse

 

Systemet er skybasert, og driftsavbrudd kan forekomme. Leverandøren skal tilstrebe å levere god ytelse, oppetid og funksjonalitet i samsvar med sammenlignbare tjenester.

Ved planlagt og/eller uplanlagt driftsstans kan tjenesten i korte perioder være utilgjengelig. Leverandøren har rett til å foreta endringer og oppdateringer i Systemet uten å varsle Kunden. Leverandøren vil, så langt det er mulig, tilstrebe å varsle kunden om planlagte endringer eller oppdateringer samt gjennomføre disse på tidspunkter som medfører minst mulig belastning for Kunden.

 

7 Konfidensialitet og databeskyttelse

 

  7.1 Forpliktelser

 

Konfidensialitetsplikten gjelder hele avtaleperioden og i en periode på to (2) år deretter.

Kunden vil bruke samme grad av forsiktighet i å beskytte Konfidensiell informasjon som Kunden bruker for å beskytte sin egen konfidensielle og proprietære informasjon fra uautorisert bruk eller utlevering, men under ingen omstendigheter mindre enn rimelig forsiktighet. Konfidensiell informasjon vil bli brukt av Kunden utelukkende for å oppfylle Kundes forpliktelser under denne Avtalen.

Partene er enige om at Kundedata skal anses som Kundens Konfidensielle informasjon.

 

  7.2 Unntak

 

Konfidensiell informasjon vil ikke inkludere informasjon som:

  1. er i eller kommer inn i offentligheten uten brudd på denne Avtalen og uten feil fra Kunden.

  2. Kunden kan rimelig demonstrere var i dens besittelse før den første mottakelsen fra Leverandøren.

  3. Kunden kan demonstrere ble utviklet av Kunden uavhengig, og uten bruk av eller referanse til Konfidensiell informasjon.

  4. Kunden mottar fra en tredjepart uten restriksjoner på utlevering og uten brudd på en ikke-utleveringsforpliktelse.

 

I tillegg kan Kunden utlevere Konfidensiell informasjon som kreves å bli utlevert av gjeldende lover eller av en stevning eller ordre utstedt av en domstol med kompetent jurisdiksjon eller annen myndighet, men kun på betingelse av at Kunden, i den grad tillatt av gjeldende lover:

  1. gir Leverandøren skriftlig varsel umiddelbart etter å ha mottatt ordre om utlevering

  2. samarbeider fullt ut med Leverandøren før utlevering for å gi Leverandøren muligheten til å fremsette eventuelle innsigelser den måtte ha mot utlevering av informasjonen som kreves av ordren og søke en beskyttelsesordre eller annen passende lettelse.

 

Partene kan dele nødvendig informasjon til juridiske rådgivere, regnskapsførere, banker, finansieringskilder og deres rådgivere eller regulerende myndigheter;

  1. i forbindelse med håndhevelse av denne Avtalen eller rettigheter under denne Avtalen

  2. i forbindelse med en faktisk eller foreslått fusjon, oppkjøp eller lignende transaksjon.

 

I tilfelle av en tvist mellom Partene om hvorvidt spesifikk informasjon faller innenfor en eller flere av unntakene som er angitt i denne seksjonen, vil Kunden bære bevisbyrden for at slik informasjon faller innenfor de påståtte unntakene.

 

  7.3 Behandling av personopplysninger

 

Hjemmelsgrunnlag for behandling av personopplysninger er beskrevet i Leverandørens Personvernerklæring.

 

8 Immaterielle Rettigheter

 

Ingen bestemmelser i denne Avtalen tolkes som en overdragelse eller overføring av eierskap til Immaterielle Rettigheter fra den ene Parten til den andre.

 

  8.1 Eierskap

 

Alle immaterielle rettigheter til og i Systemet, inkludert, men ikke begrenset til, programvare, innhold, forbedringer, oppgraderinger, modifikasjoner og arbeidsprodukter, eies av Leverandøren eller dets lisensgivere.

 

  8.2 Tilbakemeldinger

 

Hvis Kunden eller noen av dets Brukere sender Tilbakemeldinger til Leverandøren, overdras alle rettigheter i slike Tilbakemeldinger til Leverandøren. Kunden godtar herved at Leverandøren har rett til å bruke og utnytte slike Tilbakemeldinger fullt ut på en hvilken som helst måte det finner passende.

 

  8.3 Kundens merkevare

 

Kunden skal eie og beholde alle rettigheter, titler og interesser i og til merkevare relatert til Kundens virksomhet og alle Immaterielle Rettigheter relatert til disse. Leverandøren kan ikke benyttet Kundens merkevare uten Kundens eksplisitte samtykke.

 

  8.4 Ansvarsfraskrivelse

 

Systemet leveres "som det er" og "som tilgjengelig" uten noen garantier av noe slag, hverken uttrykte eller underforståtte, inkludert, men ikke begrenset til underforståtte garantier om at Systemet vil passe til et bestemt formål, eller at det ikke vil krenke andres rettigheter.

 

  8.5 Forholdet til tredjeparter

 

Leverandøren har rett til å benytte tredjeparter i sine forretningsprosesser. Systemet er integrert med tjenester levert av disse tredjeparter for å levere en del av funksjonaliteten i Systemet.

    8.5.1 Kundens bruk av tredjepartsløsninger utenfor Systemet

 

Leverandøren er ikke ansvarlig for Kundens bruk av noe tredjepartsprodukt eller -tjeneste eller noen skade eller tap som oppstår fra eller er relatert til Kundens bruk av noen tredjepartsprodukter eller -tjenester utenfor Systemet.

 

  8.6 Ingen juridisk rådgivning

 

Kunden erkjenner og godtar at Leverandøren ikke gir juridisk eller annen profesjonell rådgivning og Kunden skal ikke anse informasjon gitt av Leverandøren, enten slik informasjon er gitt gjennom Systemet eller på annen måte, som juridisk eller annen profesjonell rådgivning. Kunden er selv ansvarlig for å skaffe egen juridisk og profesjonell rådgivning.

 

9 Erstatning og mislighold

  9.1 Leverandørens mislighold

 

Det foreligger mislighold fra Leverandørens side dersom Systemet ikke er i samsvar med de funksjoner, krav eller frister som er avtalt. Det foreligger likevel ikke mislighold dersom situasjonen skyldes Kundens forhold eller force majeure, eller dersom forholdet er knyttet til tredjepartsleveranser.

Kunden skal reklamere skriftlig innen rimelig tid etter at misligholdet er oppdaget eller burde vært oppdaget.

Det anses ikke som mislighold dersom Leverandøren tar ned Systemet begrunnet i forhold som, men ikke begrenset til, vedlikehold, sikkerhetsmessige hensyn eller andre nødvendige tiltak.

    9.1.1 Erstatningsbegrensning knyttet til Leverandørens mislighold

 

Kunden kan ved mislighold fra Leverandørens side, kreve erstatning. Leverandørens eventuelle erstatningsansvar under disse Vilkår er begrenset til direkte tap.

 

Indirekte tap dekkes ikke. Som indirekte tap regnes eksempelvis tap av fortjeneste, tap grunnet driftsavbrudd, tap av data, avsavnstap og krav fra tredjepart.

Erstatningskravet kan uansett ikke overstige 50% av det samlede årlige vederlaget.

    9.1.2 Rett til heving ved Leverandørens mislighold

 

Dersom det foreligger vesentlig mislighold fra Leverandørens side, kan Kunden, etter å ha gitt Leverandøren skriftlig varsel og rimelig frist til å bringe forholdet i orden, heve avtalen med umiddelbar virkning. Kunden skal ved heving grunnet mislighold fra Leverandørens side betale for bruk av Systemet frem til hevingstidspunktet.

  9.2 Kundens mislighold

 

Det foreligger mislighold fra Kundens side dersom Kunden ikke oppfyller sine plikter etter avtalen. Ved betalingsmislighold fra Kundens side, se punkt 5.3. Det foreligger likevel ikke mislighold dersom situasjonen skyldes Leverandørens forhold eller force majeure.

Leverandøren skal reklamere skriftlig innen rimelig tid etter at misligholdet er oppdaget eller burde vært oppdaget.

    9.2.1 Erstatningsbegrensning knyttet til Kundens mislighold

 

Leverandøren kan ved mislighold fra Kundens side, kreve erstatning. Kundens eventuelle erstatningsansvar under disse Vilkår er begrenset til direkte tap.

 

Indirekte tap dekkes ikke. Som indirekte tap regnes eksempelvis tap av fortjeneste, tap grunnet driftsavbrudd, tap av data, avsavnstap og krav fra tredjepart.

 

Erstatningskravet kan uansett ikke overstige 50% av det samlede årlige vederlaget.

 
    9.2.1 Rett til heving ved Kundens mislighold

 

Dersom det foreligger vesentlig mislighold fra Kundens side, kan Leverandøren, etter å ha gitt Leverandøren skriftlig varsel og rimelig frist til å bringe forholdet i orden, heve avtalen med umiddelbar virkning.

Leverandørens eventuelle erstatningsansvar under disse Vilkår er begrenset til direkte tap.

 

Indirekte tap dekkes ikke. Som indirekte tap regnes eksempelvis tap av fortjeneste, tap grunnet driftsavbrudd, tap av data, avsavnstap og krav fra tredjepart.

Erstatningskravet kan uansett ikke overstige 50% av det samlede årlige vederlaget.

 

10 Oppsigelse

 

  10.1 Avslutningsperioden

 

Avslutningsperioden varer fra dato for varsel om oppsigelse, avbestilling eller heving og til tidspunktet for opphør. Systemet skal forbli fullverdig i avslutningsperioden.

 

  10.2 Oppsigelse fra Kunden  

 

Kunden kan uansett årsak si opp kundeforholdet med Leverandør med 3 mnd. varsel.

Kunden kan si opp kundeforholdet med umiddelbar virkning dersom det kan dokumenteres at Leverandøren har gjort vesentlig brudd på gjeldende lover, forskrifter eller Vilkår, eller omstendigheter der det kan dokumenteres at kompetente myndigheter ikke kan føre tilsyn med Kunden som en direkte følge av bestemmelser i disse Vilkår.

Kunden kan ved oppsigelse hente ut egne data fra Systemet.

Kunden kan ikke under noen omstendighet hente ut data fra Systemet som Leverandøren eier, med unntak av ved de lovpålagte krav som beskrevet i disse Vilkår.

 

  10.3 Oppsigelse fra Leverandør

 

Leverandøren kan si opp kundeforholdet med Kunden med 3 mnd. varsel.

 

  10.4 Virkning ved Oppsigelse

 

Ved enhver oppsigelse av denne Avtalen:

  1. vil lisensen og eventuelle andre rettigheter gitt til Kunden under disse Vilkår med hensyn til Systemet opphøre ved utløp av avslutningsperioden.

  2. skal Kunden betale til Leverandøren alle beløp som skyldes og skal betales frem til avslutningsperiodens utløp.

  3. vil Leverandøren, ved Kundens oppsigelse, ikke ha noen forpliktelse til å refundere noen forhåndsbetalte lisenser til Kunden.

  4. skal Kunden, ved Leverandørens oppsigelse, ha rett til refusjon av lisenser for enhver periode hvor Kunden allerede har betalt, men ikke vil kunne bruke Systemet.

  5. skal Leverandøren, innen 3 måneder etter oppsigelsesperiodens slutt, slette data registrert av kunden.
     

11 Insolvens og tilbakelevering av data

 

Dersom det i forbindelse med Leverandørens virksomhet åpnes gjeldsforhandlinger, akkord eller konkurs, eller annen form for kreditorstyring gjør seg gjeldende, har Kunden rett til å heve avtalen med øyeblikkelig virkning, såfremt ikke annet følger av ufravikelig lov.

I slikt tilfelle har Kunden anledning til å hente ut egne data fra Systemet. Kunden kan likevel ikke under noen omstendighet hente ut data som Leverandøren eier, med unntak av ved de lovpålagte krav som beskrevet i disse Vilkår.

12 Gjeldende Lov

 

Gyldigheten, tolkningen, utformingen og gjennomføringen av disse Vilkårene, og alle handlinger og transaksjoner i henhold til denne og rettighetene og forpliktelsene til Partene her, skal styres, tolkes og forstås i samsvar med Norsk Lov, uten hensyn til prinsipper om lovkonflikter.

 

13 Tvister

  13.1 Gjeldende lov

 

Partenes rettigheter og forpliktelser under disse Vilkår er i sin helhet underlagt norsk lov.

​​

  13.2 Forhandlinger og mekling

Dersom det oppstår en tvist mellom Partene om tolkningen eller de juridiske virkningene av disse Vilkår, skal Partene først søke å oppnå enighet gjennom forhandlinger og/eller mekling.

​​

  13.3 Rettssak eller voldgift

Hvis en tvist ikke løses gjennom forhandlinger eller mekling, kan hver Part kreve at tvisten skal avgjøres med endelig virkning for norske domstoler. Verneting skal være Leverandørens rettslige verneting.

Partene kan alternativt avtale at tvisten skal avgjøres med endelig virkning gjennom voldgift.​

14 Kontaktinformasjon

Henvendelser om teknisk support skal sendes til post@compleasy.no. Henvendelser besvares løpende og Leverandøren vil tilstrebe å besvare henvendelser innen rimelig tid.

Faglig rådgivning avtales særskilt mellom Partene. Slik rådgivning omfattes ikke av disse Vilkårene.

Spørsmål relatert til disse Vilkårene sendes til post@compleasy.no.

bottom of page